dolly & dubbelmoralen

onsdags-hat
jag lite längtade efter det här dagen. men vi kommer inte att somna med glada minnen.
inte heller vakna upp imorgon och längta tills dagen blivit natt. jag förstår det. nu.
också att jag kanske inte borde klaga för det finns de som har det ganska mycket sämre.
men endå kan jag inte låta bli att längta tillbaka till tiden då vi ännu var oförstörda. odödliga.

jag pratade med mamma nyss, du är bra. (fast att du inte alltid förstår.)
jag ska nog ändra mig en del. blir med possitiv.
för hösten kommer bli bra. för visst blir den det?
jag ska sluta inbilla mig saker. jag har kommit över dig. för visst har jag?

det kan bli bra nu.
och jag skulle kalla det
lugnet före stormen
om jag inte var rädd för vågor.
 
för jag är rädd. att bli det jag har varit. (utan er, utan något) 



jag och sanna fikade på stan, del var längesen och det var tomt
på människor. men vad gör det.
på fredag blir det fest och det ska bli kul.
vi var på resia och skulle planera in höstlovet. antagligen är det meningen att vi ska bli kvar här utan lyckliga ögon och utan åminne från solen.
kanske blir det endå 2 biljetter till london.

hellst av allt skulle jag sätta mig på ett plan på måndag
det kan gå. för visst kan det?

jag har bestämmt mig.
inga mer tvångstankar inga mer dåliga intryck.
jag ska bli en bättre människa.
ni ska få se.
denna gången ska jag inte bli det jag varit.
och vi kan visst vara lyckliga utan verkligheten.
bara drömmarna finns kvar.

och den här hösten kommer att bli den bästa.
för emelie finns.

(kanske
skulle det ändå vara bättre
om du ljög
istället för att berätta sanningar
jag inte vill höra)

F.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0