nu har vi skapat vår sommar.

det känns lite som förra året inför lj-dagarna.
jag längtar inte och jag kan inte se hur det
skulle bli bra på något sett.
vilka hoppas vi på att se?
vilka hoppas vi på att få röra?

allt är endå försent, jag förstår det. nu.


miffo

Hey you, out there
in the cold
Getting lonely, getting old,
can you feel me?


det är bara en vecka kvar sen skrattar vi aldrig mer som vi har gjort.

jag minns inte allt vi gjort,
jag minns bara att vi har gjort det bra.
vi dansade bland myggor och gjorde sommarplaner,
vi älskade varann i vår egen verklighet
och skrattade på riktigt..
för det var sommarlov på riktigt och vi hade inga riktlinjer
som skulle dra våra marginaler,
för vi kunde faktiskt dra våra marginalerna själva.
vi kunde bara finnas, så vi bara fanns..

Tack, verkligen.

och jag kommer sakna (er) för skolan börjar snart
och snart måste man sitta inne för det är för kallt för att gå ut.
och snart kommer jag fyllas med ongest över att bli kvar
när du försvinner
och jag kommer dö då.

F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0