tvivel.

vissa ögonblick skulle jag bara kunna kasta iväg de jag inte vill minnas
de dåliga dagarna jag har förträngt de som kommer fram när jag inte vill
de som plötsligt slår mig i huvudet. förr var du bara här
(varför är det bara tankarna om dig som finns kvar nu?)
du kommer aldrig mer tillbaka

jag är så
miffo!
DU ÄR PÅ VÄG HIT.



jag o mamma har haft nostalgi dag vi hör på kim larsen och det ger samma kännsla som sommaren förr, vi grillar på altanen, skrattar och huset kommer att fyllas med människor. jag har fjärilar i magen och vi har städat hela huset för första gången på länge.(jag har tillochmed gjort mig av med råttorna under sängen.) mamma är lycklig och jag älskar att se henne så. vi har köpt asti på systemet. 70% coklad på maxi.
och det är 2 timmar kvar tills min syster rullar in på stationen. troligt vis med sugmärken på halsen.
(för jag vet att du trivs mer än vad du borde bland affärsmännen i förstavagnshytten) IDIOT!

jag har kört jocke i dag. sista gången innan våren. det var kallare än vad jag hade trott. mina fingrar blev stela och jag hade svårt med att se. det var halt i kurvorna och jag fick boxera bakom en bil. jag var livrädd men vågade inte visa mig svag. jag bet ihop och människorna runt omkring måste trott att vi va sjuka ihuvudet. jag kör utan hjälm, utan skor, utan jacke, med skinnbyxor. i en lina bakom en bil. (jag hade dödsångest) men det var värt att få köra dom sista 100 meterna själv innan jag tar avstånd från jocke.

nu ska jag tända alla ljusen. sätta ut mashaller och förbereda fördrinkarna.



det enda jag behöver göra är att blunda
och jag flyttas tillbaka
till förut
på bara en sekund är vi där igen
du och jag
fastklistrade

när jag öppnar ögonen igen
är jag tillbaka i en annan verklighet
där du och jag plötsligt är borta

men jag har det bra
det är bara det att

där du är, där vill jag också vara


F.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0