"underverk sker bara för dem som tror på dom."

och jag försöker för jag ska inte.
men endå är det (puls = 747) varje gång ditt namn kommer på skärmen
och jag ler faktiskt för det gör jag.
men du ser inte och jag vet ingenting om dig.

hej.
jag tror att jag borde börja sätta upp mål
jag borde focusera mig på frammåt
och sluta stänga in mig i bakåt och nu.

& det jag hatar mest är att jag inte är lika stark som min syster.
på tal om min syster - jag ska dit om mindre än tre veckor
och fast att jag hade gjort mycket för att få M med mig så åker
jag nog själv. och fast att tre veckor känns som en evighet så går det rätt fort. tack.

idag har jag faktiskt träffat C. det var längesen, riktigt längesen och när jag satte mig i bilen
och såg det där ansiktet som förr va så välbekant känndes det nästan som ett år tillbaka
jag = älskade allting. 
vi har nog hamnat fel
men vi har bara oss skälva att skylla och olycka, ångest,
rädsla, trårar smyger sig på oss.
(för dom kommer till alla)
så är det inte för att gud tycker att vi är mindre värda.
vi lever helt enkelt där nere och det här är resultatet
av våra tidigare handlingar.
det Dante såg i helvetet av att lusifer tar ett bett på sina ägor
är vi, men vi upplever det inte som köttigt, vi tar smärta i kännslor.
för vem har inte varit olycklig?
vem har inte blivit sviken?
vem har inte hatat sit liv?

på tal om Dante, i går nat blev sömn ingenting
jag läste en kärleksroman och det var det bästa jag
har gjort på länge, för jag kunde innan boken
tog slut lista ut hur det skulle sluta
och kännslan av att jag fick rätt va hanska skön. : )

i natt ska jag vara sömnlös till Dante tack -  svensk literaturhistora prov fredag.

F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0