inlevelse.

hej.
JAG ÄR TRÖTT!

det är någonting fel på mig (igen)
först känner jag mig som den lyckligaste i världen nästan
och sen efter en stund blir jag arg
och sen är jag glad igen
och sen blir jag ledsen
och sen blir jag så ledsen att jag bara vill dö
och sen är det på den nivån tills nästa morgon
och det har jag levt med hela veckan nu .

äh

jag kräver för mycket

men jag vill bara gråta
känna mig hemma någonstans
jag vill vara hemma någonstans

& jag har varit nästan som liten i kväll vi har lekt i regnet och
kastat saker runt omkring oss. mamma jobbar och va stängde
dörren och vissa av oss låssades att vi hade en mörkare nyans
på huden. (inte jag) men ni är bra och jag saknar mamma i kväll.
LILLEBOROR, BLIR INTE SOM JAG NÄR DU BLIR STOR! (ha)

men endå.
ett skugga i ögat
en rörelse i mungipan
någonslags reaktion

-ingenting
hur jag än försöker: ingenting

insideout,
du gör mig förbryllad och gör allt så mycket
mer komplicerat än det är. ja, mattstunder
är mycket välkomnade, fredagssällskap är
även mycket välkommet, är du välkommen
du kommer inte, jag vet! men hade du frågat
och bett mig hålla det hemligt så hade jag
sagt till dig att jag älskar dig & att vi håller
(oss) hemligt. - tack!

jag somnade just
men vaknade
äsch
 
jag vill inte vakna i morgon. jag har ett engelska prov som jag inte vill göra
och jag kan ingenting och jag vill inte. jag hatar annelie och imorgon tänker
jag ringa till mamma och be mig sjuk. jagvillintevillintevillinte & jag vill inte
heller ha det såhär.

jag undrade just hur det går för min bok.
jag har nämligen glömt hela mitt senaste liv
nerskrivet i ord hos S. i sthlm och ser du det
hatar jag dig. (kanske inte) men jag skulle dö. lite.
fan. det är rätt jobbigt. men, fuck it!

sanna kommer inte he som planerat i helgen
& jag kommer inte dit som oxå va planerat. varför?

och det kan jag leva länge på
och det kan jag leva länge på

när det känns som allt inte har plats för något annat
när nära känns för långt borta
när tiden går för långsamt
jag vill bara vara
där
nu.
F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0