(dolly & dubbelmoralen.)

jojo

jag hade mina förebilder i det som du sa hade kommit så långt bort
ifrån mig man kan tänka sig. jag hade valt fel handlingar, sagt fel saker
och stått för alla kännslor. (trodde jag.) (trodde du.) det är tråkigt att
du tror sånna saker om mig och att du fortsätter påverka när jag säger ifrån.
jag hade på mig min höga kjol med samma sorts tyg på hängslerna.

matilda ska inte med till stockholm.
emelie ska inte med till stockholm.
nisse ska inte med till stockholm.
& mamma försöker få mig till att inte åka till stockholm.
på torsdag ska jag iaf åka till stockholm.

jag sa högt att jag saknade dig, utan att känna efter om jag verkligen menade det. jag sa att jag måste för annars orkar jag inte med att det inte har hänt en uns av förändringar. du sa att jag skulle vara tyst. jag sa inget mer men jag höll verkligen inte med dig. jag står för mina förebilder men jag avskyr människors dubbelmoraler. är det att ha en dubbelmoral!?
jag ljög inte heller för jag saknar dig, mycket. som du sa. och jag vet inte heller om jag ska få tårar i ögonen elle skratta åt det. jag fattar inte att jag fick till orden så bra. för man känner varje kännsla. (vilket i de flesta fallen var mer obehag från min sida.) endå jag älskade det & jag var med min syster.

jag har jobbat pizza hause i kväll, jag har tjatat hela dan på människor
att komma dit och äta. jag offrar mig tillochmed till saker jag inte borde.
det var tråkigt och jag ville hela tiden gå. jag har börjat räkna sålda pizzor
för att tävla med mig själv och försöka slå nya fredags-record. jag hatar
fredagar mellan 7-8. jag är inte mig själv då. man försvinner på något vis
in i transen av stress. jag skulle nog inte ens reagera på mitt eget namn.
jag jobbar för mycket nu för tiden. jag hinner inte med att "pyssla" med
sånna ovesentliga saker som alltid annars. mitt rum ser likadant ut som
för länge sen och jag har (fantasi=noll) när det gåller mina kläder. blä!

jag ville inte va hemma i kväll heller. jag vill ha människor och alkohol.
(hellst vill jag ha fredrik.)

F.  som i FUCK IT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0