"tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker."

& jag saknar.
öga mot öga.
jag saknar dig.


i skolan glömmer vi bort att göra det vi borde
bortförklaringar, förträngningar och grupptryck.
jag har PANIK!
vi går omkring med samma tankar och hatar och stör oss på det mesta
men vi lämnar in arbeten och får kommentaren: nu fick ni nog till det.

min idrottslektion som jag noga övat in med visselpipa och moves
kommer att gå åt helvete. jag har sprunig omkring som ett fån i huset 
& tilloch med lyckats framkalla pärlor i pannan. varför kan det bara
inte funka. jag tycker inte om när manniskor skriker åt mig, speciellt
inte om dom heter Eva Borg. nu kommer jag ha ont i magen hela natten.  

ett. vad händer sen?
det är som om man är en mullvad
man ser ingenting nästan och man hittar upp till ytan
men man kanske inte vill vara där för det är så ljust.

och man orkar kanske inte gräva dom där gångarna

två. jag försöker rensa hjärnan genom att rensa rummet.

tre. kan vi korsa våra vägar
så vi möts halvvägs och
vågar jag verkligen



jag är missnöjd över någonting
måste bara klura ut vad det är
för det är som en klump i halsen
som inte går bort.
kanske är det för mycket.

F - som i fysik. (jag vill inte!) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0