man kommer på, sen efteråt.

jag åt nyss en banan & fick grymt ont i magen.
jag brukar aldrig få ont i magen av banan.

jag förstår inte hur man klarar av allt. iof är det rätt mycket jag inte förstår.
men för en vecka sen skulle jag aldrig kunna se mig själv le igen. det måste
finnas saker i kroppen som får en att gå vidare. & idag har varit en rätt bra
dag. det är som mormor säger. "man är med om mycket otäckt här i livet,
men vad det än är måste man går vidare och man gör det.." jag hade aldrig
trott på det om du sa det i går. endå är det jag som konstaterade det för mig
själv i dag. jag kommer förmodligen inte stå kvar för det i morgon. men fast att
jag hatar allt runtomkring mig just nu så älskar jag saker i det.
ska man ha ångest då!?


jag insåg i dag att jag faktiskt saknat skolan. henrik´s matte lektioner, hasse´s leénde,
jennie´s humor och filla. konstigt är att det alltid måste komma från mamma för att man
ska kunna komma tillbaka igen. att hur ont det än gör att höra orden så kommer man 
endå på att hon har rätt. eller jag vet att det hänger på mig, men jag har bara inte orkat.
och just nu när allt bode va som värst blir jag sugen på att ta fram matte böckerna. 
jag är nog inte riktigt frisk endå.



det är snö ute. och det innebär skoproblem. 
jennis-ann kollade med fel blick på någonting
som (så småningom) kommer bli mitt.
du gör mig orolig. / någon var det faktiskt.
jag blev offentligt kär i fredrik.
& olle har gjort något inte ens jag skulle få för
mig. jag kan inte låta bli att uppmuntra.

jag har lovat mig själv att sluta ha ångest över saker. jag orkar inte mer.
jag ska sluta upp med mina tvångstankar, (aldrig mer slå på dubbel siffra.)
börja bädda min säng, beställa tid med min tränings coach, räkna alla
fysik uppgifter, gå på engelska lektionerna, sköta om mina fiskar, sen ska
jag följa med mamma upp till stockholm.


min farfar är typ den väckraste gammla gubben jag har sett.
han ser lite ut som en såndär hund med hängande kinder.
men på ett bra sätt. jag fick en nybakad brödkant med mycket
smör och tre ostbitar på. det var typ det snällaste jag har fått.

imorgon ska jag till väla. sen ska jag skriva tre arbeten tills dom är helt klara.
godnatt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0