"till slut fick jag ont i ögonen.."

Först var vi på starnden, vi badade i havet. Du lärde mig att simma
och höll din hand på min mage. Då visste vi inte vad som skulle
hända sen. Vi åt glass efteråt och du luktade som en frukt. Våra
kroppar var rena och nästan genomskinliga. Sen åkte vi bil och
du hade inga kalsånger på dig och du berättade det för mig.
I affären när vi handlade mat smög jag på dig och såg ditt ansiktsuttryck
när du valde bröd. Du såg annorlunda ut då och jag blev lite skrämd och
förvånad. Du brukade alltid se glan ut men nu såg du så allvarlig ut. Vi var
trötta när vi kom hem så våra kroppar hamnade i sängen. Nån mat blev
inte gjord och det som hände hände. Jag råkade nudda vid din hals och
den nuddade mig. Sen var vi nästan nakna och du hade din hand på min
mage precis som när du lärde mig simma. Vi tittade på varandra och du
hade samma blick som när du valde bröd i affären. Det var inte konstigt,
det var bara såhär det var. efteråt var v¨åra hår rufsiga. Vi gick ut sen och
jag dansade på vägen men vi sa ingenting. Du hade ont i magen och gick
hem till dig. Jag åt spagetti med ett tänt ljus. Gick och la mig men somnade inte.
Jag låg och tänkte på nåt men kom aldrig fram till nånting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0