att se en utsikt från ett annat perspektiv.

jag har redan befunnit mig på min kontors-stol i två timmar.
jag är inte sugen i dag, och det är inte sol ute längre.
jag har förbett mig med stora brillor och vit matchande sjal.
garanterat utan att få se resultatet.

jag orkar inte tänka i dag. det är rätt synd, eftersom att jag har mycket jag behöver tänka
igenom i och mycket jag behöver tänka ut för att få klart det jag påbörjat. jag har ont i mina
vadmuskler och jag har lovat bort mig med uppdrag till alldeles förmånga människor.

jag kommer aldrig att hinna. endå sitter jag här utan att ta tag i något.

och jag minns hur du kunde ringa mitt i natten och viskande utbrista
"kom hit, jag har löst alla världsproblem!"
och hur jag slängde mig på cykeln och rullade iväg med slutna
ögonlock trots att jag inte trodde dig.

nu ska jag och träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0