fredag.

vi vaknade av mammas inspelade "ja må hon leva"
och ajje kom inspringade och slikade mig i ansiktt.
det är jobbigt att bejöva hålla masken när allt jag vill
är att sparka på honom tills han ite kan röra sig och
sen hoppa på hans mage. han rotade fram min bh,
sprag och gav den till stefan som kom tilbaka med den
till mig något mer nerdregglat. jag ska aldrig skaffa dogge!

jag har lovat att följa med runt sjön.
det rundan jag innan jag lovade sanna
lovade mig själv att aldrig följa med på
hade det inte varit för att hon fyller år
hade jag vägrat. jag mår illa vid tanken
på att behöva springa omkring och jaga
hund när hn ska äta upp ankora.

i går träffade jag en ytterst interessant människa,
kanske va han inte så interessat egentligen och
kanske förstån vi varandra inte riktigt rätt.
jag satt på kulturhuset, han ville låna en penna och 
sen satt han kvar. han bjöd till&med på latte.
men vi hade ett konstigt sätt att konvensera. 
han snackade en bladning mellan engelska-spanska-franska
och jag svarade på min svengelska men med hjälp av händerna.
han facinerades över min kamera och jag ljög att jag var fotograf.
jag berättade om mina uppdrag och han berättade om siga.
han erbjöd mig att följa med nästa gång ha skulle till asien,
jag som hade sagt att jag ofta var nere i asien och fotade låtssades
vara interesserad. det var rätt häftigt för jag kännde mig rätt vuxen
där jag satt och discuterade mitt yrke med en i samma brach. . )
(ha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0