en gång var vi sju.

jag skämms faktiskt lite över mig själv för det senaste veckorna.
jag tror inte jag hade resonerat på något annat sätt om det hade
hänt igen. men det var mycket jag aldrig hade trott om mig själv.

i går åkte jag årets första inlines runda.
jag hade glömt hur kul det var. när det går
riktigt fort kan man knappt låta bli att le.
jag tänkte faktiskt ringa dig i går.
tänkte fråga om du var sugen.
sen kom jag på att du är nog inte så sugen.

jag städade mitt rum, klistrade in kort i mitt nya album.
målade de sista mönsterna på mitt leopard tält.
anledningen till varför jag gjorde massa mer meningslösa
saker hängde nog mest på att ignorera mina fysik-böcker
utan ångest. det inte bra, men det gick rätt bra.
& fortfarande känner jag ingen lust till att panik-plugga de
sista timmarna innan prov-tid.

jag gjorde en ny konstaterande lista i går.
konstigt nog mår jag alltid bättre efter att
ha förklarat varje menind med "du" form.
det låter mer lågiskt när jag ska påminna.
endå kunde jag inte få mig själv till en punkt
med bättre prestation i skolan.

jag har sovmorgon i dag. jag vet inte varför jag är uppe.

F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0