lyckorus fred -lörd.

image231


vi vaknade och gick, ingen ville egentligen men jag kunde inte låtabli att ha ett
leénde på läpparna när vi småpratade om helgens upplevelser och händelse.

det är skönt att det finns två personer av lite samma sort
som har lust med samma saker och lite samma åsikter
om hur helgen skulle utspelas.

fredag- & vi va i össlöv på 18-års fest. lekte, åt & hade allmänt samkväm.
det var bara jag och emelie som hade fått vinflaskor med oss & det var bara
jag och emelie som kom med in i taxin till stan.
med mindre förväntningar och mer salongsberusade satte vi oss i tältet för
att hoppas på ingenting men endå tillräckligt nära för att inte släppa blicken
på det som såg ut att vara alldeles för bra.

jag hade mer seriösa ord med min (dåtida) bildlärare
& utan att jag bett om någonting var det han som stod
för ölen. & jag hoppas han inte menar fullt allvar med
allt han sa. 
han med mustage & skinnjacka som varit en av mina anledningar
till platsbyte presenterade sig som Staffan (& spelar bas i ett band.)
det blev mer ett fånigt o-imponerande. trotts det var det där vi
hamnade på efterfest. trotts det var det där vi på lördagen hamnade
på förfest.

lördag- & jag hade sovit tre timmar innan klockan ringde och jag hatade mig själv
för att jag hade lovat bort mig jobb janssons. jag som aldrig blir bakfull fick period-
vis smyga in i fika rummet för några minuters "sitta ner".

när emelie ringde för att påminna om sin ankomst var jag rätt så nära på
att skippa utgång lördag. men jag vet att jag aldrig hade & vi körde vårat
eget språk fram till ågårdsvägen. rädda för att öppna dörren, rädda för att
hamna i fel gäng. (igen). vi öppnade flaskorna & jag tycker om att dricka
vin tillsammans med emelie. Staffan (som spelar bas i ett band.) försökte
imponera med sina låtar & sina konserter. vi små pratade och planerade
inför kommande helger. jag önskade rätt mycket att han ägde ett par andra
skor. & vi hade svårt att sätta in honom på en speciell typ. : )

taxi - mini grekland. 
stan - chapplins.

det var rättså mycket folk och vi hade rättså kul.
allt var lite typiskt oss men endå lite inte som vanligt.

henrik var ute & jag betsämmde mig för att inte lägga in en stöt på min matte-lärare.
larch var ute & han hade tightare jeans än vanligt.

matilda var rättså borta hela tiden och hon fanns inte där när allt var slut.
vi var rätt många och rätt blandade. ingen ville nog egentligen följa med 
honom hem & det blev mer ett hastigt hej för att istället fortsätta efterfesten
hemma hos mig med några mindre i gemenskapen.
det blev typ inte som vi hade trott men riktigt bra endå.
Staffan (som spelar i ett abnd.) trodde fortfarande att han kunde imponera
men jag förstod inte hans förklaringar och orkade aldrig fråga. det var ljust ute
och jag fattade heller aldrig hur mycket klockan egentligen var. men när
alarmet ringde och det var meningen att jag skulle upp och jobba trodde jag
aldrig att det kunde vara sant. 
det såg nog rätt dumt ut när vi
gick ner för gatan och hälsade
på människorna. jag skämmdes
lite för mina grannar. (för vad ska man egentlige tro.)

jobb janssons och jag vågade aldrig säga att jag inte hade sovit någonting
& att jag fortfarande kännde mig berusad och att det var nog inte så lämpligt 
att jag stod i kassan i dag. hon var arg och jag gjorde mer fel än vanligt.
men det var söndag och inte så mycket folk. 
jag han nästan inte ens komma hem innan
jag skulle jobba pizza hause. 
& antagligen var jag så trött så jag blev pigg 
för jag var allmänt flummig det gick trotts allt
bra. emelie var där och höll mig sällskap.
Staffan. (som spelar i ett band.) var där och
han hade sina fula skor på sig. jag sa till 
emelie att det va ganska synd att han hade
fula skor för annars hade han varit ganska
snygg. vi lyssnade på L-W & om allt blir som 
planerat står vi med på gästlistan på fredag 
med inträde backstage.

med andra ord hade jag & emelie riktigt kul i helgen.
& med andra ord så lyckades vi riktigt bra.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0