me like.

jag drömmer mig bort till hennes liv när jag blir mörkrädd och
glömmer allt farligt. jag tänker på hur fint och varmt och vakert allt är där
hur alla glömmer att gömma sina leenden. jag tänker på henne jag borde
gå brevid jag borde också vara där nu.
ändå känns det bra att få längta
för jag vet att läntan inte blir så lång
bara så lång jag gör den.
det är snart sommar lov.
(jag har saker jag måste få färdigt tills dess.)
(jag har saker som måste tas tag i tills dess.)
(jag har saker jag måste ändra på innan dess.)
jag klarar mig nog tre veckor till.
allt är inte så hopplöst.
men jag tycker inte om det.

skulle nog behöva någon som tvingar mig till mycket.
skulle aldrig stå ut med att
stå ut. 

är det dax att förändra sig
vägra var den man är?
 


helgen har varit rätt så undrabar, det blir lätt så när sanna kommer hem
och allting förändras till det possitiva ur allas perspektiv. (till&med mitt.)
vi har inte gjort så mycket spännande egentligen, för mig är det tillräckligt
att du finns här lite då och då så man inte glömmer hur bra det kan bli.

jag har fysikprov i morgon på hela vårterminens kapitell.
jag har gömt undan böckerna hela helgen. eller jaa hade
inte ens plockat fram dom från ryggsäcken. & nu ligger
dom på köks bordet. o-öppnade, o-rörda.
jag förvånas inte över mitt dåliga samvete.

det är sol ute.
hej.
F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0