sjukligt.

jag vaknade & grät. kunde inte röra mig utan fruktansvärda smärtor
i magen och överallt. tvingade mig upp men föll ihop på golvet.
vågade inte ropa på mamma, kunde endast hata mig själv för
gårdagens misstag. & jag var rädd men kunde inte förflytta mig
någonstans.somnade i fosterställning och önskade att det skulle gå över.

det gick aldrig över & jag kunde inte stå rakt.
jag tycker mycket lite om sjukhus
& jag tycker mycket lite om väntrum.

dom gjorde mindre behagliga undersökningar på mig
och jag som så många gånger sagt att jag aldrig skulle
sätta mig i samma situationer som min syster.
jag fick sådär tusen privata frågor och jag fick se mig själv
innuti på en stor-bilds-skärm.
mamma trodde jag skulle bli oppererad.
jag trodde jag var gravid.
men det var tydligen äggstocksbristning.

man vet inte säkert men jag får ta smärtstillande
& stå ut så kanske det blir till något bättre.

uh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0