sov.

så hamnar jag här endå. till det som tycks vara mitt andra
jag och kanske till&med är det. (jag kunde inte bestämma mig för att sluta.)

jag tänkte egentligen inte skriva någonting. bara det att jag klarade inte
av att ligga själv i mökret och vara rädd. det bor en psykopat på gatan &
redan innan telefonsamtalet väckte mig var jag rädd för det som fanns
utanför fönstret.

mina mitt-emot-grannar bråkar och skriker på varanndra.
jag har länge suttit och iaktagit varje rörelse, hört varje ord.
tänkt mig själv in i situationen med ett nyrenoverat hus
tillsammans med någon man älskar. det låter för o-verkligt
i mina öron. jag tror aldrig jag kommer att vara något man
kan dela resten av sitt liv med.
jag är för konstig för det.
lika bra det.
godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0