tis-dag.

jag fick en innom-mig-känsla
den gjorde ont.
(det har varit för många bra dagar.)

And don?t you look for me, because I could be anywhere.
In someone else?s house.
In someone else?s arms.
With someone else to warm the pain away.

What can I ask of you?
What would you want from me?

jag tror jag lyckades ganska bra. jag tror aldrig att du såg igenom mig.
jag tror inte du vet hur nära du kommer inpå. & hur nära jag faller. för det
var det som va min mening. inget annat. jag skriver mellan raderna.
det är ansträngande att inte våga uttrycka sig äkta. jag vet att det är bäst.
för dig.
för mig.
& jag vet att du vet mer om mig än så.
förlåt.



det ringde en man till mig i dag på morgonen. han sa att han var från stockholm.
och riktigt så hade han den där stockholmskan. han var otäck men jag ville inte
lägga på. han visste vad jag hette. & frågade mig om mer privata saker. jag svarade
inte & svarade jag så ljög jag. hans egentliga syfte va att köpa en balklänning
som ligger på blocket. (jag trodde aldrig att han var seriös.) men han lät så trovärdig.
han kommer på fredag. borde jag vara rädd?

jag är trött och orkar inte gå och lägga mig.
det känns som att jag sover för mycket, det
är inte likt mig men samtidigt är jag rätt för
falla tillbaka till det normala o-sovandet.

jag har ansträngt mig 20 minuter på min svenska inlämning, räknat igenom 3 hasse uppg.
egentligen borde jag vara nöjd med dagens prestationer för längesen. jag måste göra klart!



jag väntar på ett sms. 
det borde komma snart. 
ett gensvar.

bara för att man är förväntansfull inför helgen så kommer någonting gå snett.
så är det alltid. varför skulle det bli anorlunda den här ången.
vi kommer nog inte finnas med på gästlistan,
vi kommer nog inte få inträde backstage,
vi kommer nog inte komma iväg till h-stad,
vi kommer nog inte va med på efterfest med bandet.
JO!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0