: )

när jag rullade in på skolparkeringen i dag planerade jag för
mig själv hur jag enklast skulle hitta en parkering och försvinna
från den (fula) blå bilen så fort som möjligt utan att bli upptäckt
av somliga. det gick rätt bra och jag var rätt snabb. 

satte på mig den röda sunnerbogymnasiet tröjan och gick som bestämmt till
aulan för att ta emot astradsskoland 9:or. brandlarmet hade gått i ena delen
av skolan och jag inväntade varnings rösterna från högtalarna. mycket riktigt
började rösten om viktigt meddelande  högt spelas upp i alla  korridorer och
klassrum. till min förvåning sas det ingenting om något brandlarm istället hade
några uppmärksammat en blå (liknande postbil) rullat ut från sin parkeringsplats
och in i bakomvarande bil. jag reagerade inte först utan skrattade istället med
alla andra och hånade ägaren.
så slog det mig; finns det någon annan som ens skulle köpa en blå post bil!

jag smög hyffsat diskret med panik i halsen ut och kollande ner mot parkeringen.
mycket riktigt stod min parkeringsplats tom.
fanns inga utvägar, var helt enkelt tvungen att springa ner till skåpet och få fram
nycklarna. när jag kom ut igen hade brandlarmet gått i övriga delar av skolan
& så gott som alla tusen elever stod brevid parkeringen när jag ensam gick fram
och hoppade in i bilen.
KUL!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Så det var din bil. Jag tänkte att gah, vad jobbigt för den stackars människan, tur att det inte var jag! ;-)

2007-10-16 @ 12:13:12
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0