övertid.

jag känner mig dum, kommer nog göra det en tid framöver.
har inte sovit allt för många timmar i natt.
du ljög för mig!
& jag kommer aldrig erkänna det till dig.

det var hemskt att komma upp till sjukhuset igår, jag hatar korridorerna innan man
kommer in i rummer, undviker att kolla på människorna, vill inte veta någons åkomma,
det är lika hemskt att komma in i rummet, behöva va rädd för vad som ska mötas.
jag hade inte behövt vara rädd i går,
men i vissa situationer vill man bara inte vara ensam.

jag gick upp till mormor & morfar, drack bubbelvatten i soffan.
berättade om vardagen, facinerads av stockholm, kollade på
tv & gick igen..
sen bad jag sanna ringa till mig. behövde koppla bort,
hon sa rätt självklara saker. fick mig på andra tanker.
inga bra men andra.

& efter att ha klagat till mig själv hur jag önskade att någon kunde ställa upp någongång
gick jag in på ica och köpte ett äpple, sen gick jag fyra kilometer till utan att vilja vända.
jag hade glömt hur mycket jag älskade att gå ute i mörkret omkvällarna, hur mycket man
ser fram emot affärsbesöket och tiden efter det.
hur lite man vill komma hem och hur eget man får tänka.

jag vill inte till skolan idag, längtar tills i kväll!

who?
att öppna sig inför andra,
att fästa sig vid någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0