woho.

jag är ledsen att jag har så lite tid, att min dator är sönder och att jag
egentligen inte har allt för stor lust med ett långt blogg-inlägg för jag
borde verkligen försöka dela med mig lite av förra veckans fest-turné
för onsdag-torsdag-fredag-lördag-söndag-måndag var helt magiska.

onsdagen åkte vi upp i bakdelen av håkans jobb buss på en varsin
brasse stol med en flaska vin och livrädda att få oljefläckar på klänningarna.
vi hade tydligen missat att vi skulle haft ficklampa och det var kolsvart men
gick trots allt bra. halmstad och vi drack mer vin, cyklande in till stan och
gjorde mårtenssons.

torsdag. mamma hämtar oss och vi åker vidare till båstad, rodel & kungens
minst sagt fantastiska syster dök upp. poolparty hos jackobsson och cykel
med syster in till båsta. vi stod på listan på pepes och jag var faktiskt riktigt
på g men jag vet inte riktigt vad som gick snet sen om det var cyklingen, vinet
eller mig men min syster fick damp och skrek massa hemska saker åt mig
som jag inte fattade mycket av. vi skrek och grät och gick ett varsitt håll,
mamma hade inte hunnit lämna och vi åkte fulla, sura och tysta  tillbaka till
ljungby med ett löfte om att aldrig prata med varandra igen.

fredag och jag hade ångest över att jag vaknade upp i mitt rum, ringde de
mest konstiga människor om skjuts och umgänge men åkte slutligen
tillbaka till h-stad i den silvriga bilen och allt kändes på ett konstigt sett
precis som en gång för längesen. jag hade planer på att direkt ta bussen
tillbaka till båstad men stanande istället kvar på östra och kanske blev det
den bästa turné kvällen av alla. vi solade på stranden, spelade boule, åkte
bil, grillade, drack vin och jag har fakiskt verkligen saknat mannen med den
silvriga bilen och jag kommer nog att sakna honom igen.

lördag och sanna hade tagit tillbaka sin tystnad genom ett sms, de plockade
upp mig och vi åkte återigen till båstad, umgicks med brolleus gick på
stranden och låtssades som att torsdagsnatten aldrig hade funnits. vi lät för
säkerhets skull bli cyklarna på kvällen och mamma skjutsade oss in till stan.
förfestade mad champange på stranden och ställde oss längst bak i pepes
kön. det tog kanske tio minuter sen hade jag en vipbiljett för halva priset och
stod på andra sidan stängslet utan min syster men det gjorde inte mig nått
för jag drack rosévin och åt snittar med pontus gårdinge mfl och saknade
faktiskt inte henne alls. : ) men tre timmar senare när också hon hade kommit
in dricker vi 40 tusen kronors champange med bygglovs matte i kristallrummet
och allt var så fånigt häftigt så det var som en dröm.
dummast av allt var nog när det började ta slut och vi på ett ytters konstig sätt
hamnar i samma taxi som kenny starfighter och tillråga på allt hamnar i
samma hun under natten. jag vill inte minnas den morgonen och jag vill inte
minnas kennys vänner.

måndag och när sanna lämnar systemet tar vi låne bil packade med kuddar och
tacke och åker mot måndagsklubben. förfestar på en leopardfilt och blir vänner
med polisen. : ) inne på stället träffar jag återigen mannen från pepes och det är
först då sanna konstaterar för mig att han är gårdinges vän. hade det inte varit för
att sanna ville tilbringa tid med kungen så hade jag faktiskt låtit bli champangen
för den imponerar mig inte längre med det var nog bra för inte helt oväntat fick jag
sova ensam i bilden i skogen och hade jag låtit bli den hade jag nog varit rädd.



 vi var inte så dåliga på attt hamna på bild heller. , )

nu ska jag jobba natt i 5 nätter och vila upp mig lite. . )

F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0