innan allt försvinner.

ett två tre
du får mig alltid att le.

hej torsdag. jag stör mig något hemskt på att inte ha någon datortillgång
när jag själv vill ha den så därav mina dagar av mellanrum och korthet av
formuleringar. man kan ju inte göra sig kreativ och få skriv lust på
beställning och jag skriver gärna icke utan. veckan har gått som alla andra
veckor förvånandsvärt snabbt men till skilland från de andra så har jag
nog inte haft en enda stund då jag får den där otäcka känslan av uttråkhet.
jag och mamma har legat i solen, pysslat med paket, åkt omkring i bilen,
antik-shoppat och rensat ut kläder. jag borde uppskatta mina dagar med
mamma mer än vad jag gjort för om ett halvår kanske dom är borta igen
och det är nog något jag kommer längta tillbaka till hela livet.

imorgon kommer syster hem och så är det släktträff och övernattining
med mannen i tighta jeans och långa lockar. jag ska få paket och så ska
jag baka tårta och sova tidigt inför den långa körningen på lördag. och
på lördag ska jag finnas i tre länder och så ska jag köpa billig sprit och
dricka vin och bli snabbt full för att gå till harry´s och le utan konstigheter.
nästa vacka är jobbvacka men det blir ingen tripp till handikappsmessan
inte heller till växjö men jag ska på undersökning och så ska jag planera
helgen för det kommer gäster och så är det kalas. sen är jag nästan 20.

nu ska jag gå.








(du har berättat om dina motiv för mig
som jag sa har jag inte tid med det
avvikande onaturliga men min andra
sida önskar tysthet medan jag väntar
med spänning och du ska veta hur
overkligt allt är och hur verkligt allt är
menat att bli. jag vet inte själv längre
förutom att mitt hjärta slår sina slag
då det själv anser det lämpligt och jag...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0