Agra, Taj Mahal.

efter en ytterst handelserik fredag i baksatet pa en bil halvt sovandes runt hela
Dehli var vi ytterst nojda nar vi fick ta en dusch och krypa ner under lakanen.
tog inte manga minuter innan vi somnade men inte heller sa manga innan jag
vaknade av att nagon ryker i hantaget, tankte att jag inbillar mig formodligen
eftersom att emma och jennie sover men kort efter ringer det pa dorren. jag
flyger upp yrvaken och tander och ropar vem det ar men far bara tysthet tillbaka.
lagger mig igen nogot raddare och kan fostass inte sova men nar jag ar riktigt
nara igen sa ringer telefonen pa rummet, jag svarar. ingen dar. annu ett steg
angsligar och nu ar jennie och emma ochsa helvakna. minyter efter ringer det
pa dotrren igen och jag ropar vem och nagon mumlar tillbaks och jag oppnar och
det va en man fran receptionen som skulle hamta var bricka med uppdrucket te.
ohh!

upp 5.30 idag for att aka 5 timmars bilresa till agra, agra ar en mycket trevligare
stad an dehli, inte alls lika stressigt och mycket trevligare manniskor. hamtade
upp en guid som vi tydligen hade betalatfor och bestallt fast som vi inte viste om
och som vi definitivt inte hade velat ha for jag ar inte sa mycket for guider och 
speciellt inte i den varmen i solen bland sa mycket manniskor. taj mahal var iaf 
fantastiskt fint, nr 1 av valdrens 7 underverk och det ar den vackraste byggnaden
jag nagonsin sett. 

har borjat prova pa den indiska maten lite smatt, precis innan vi kom tillbaka till
hotelet sa stannade vi pa ett inhemskt stalle intill den stot trafikerade vagen och 
var chaffor gick ut for att ge oss smakprover. mycket gott men jag kanner redan
lite i magen att det inte var sa smart...
imorgon aker vi vidare till jampur dar vi ska rida elefant sen tar vi taget ner till
kusten.



GRATTIS FINA FINA MORFAR! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0