goa Goa.

efter ca tva vackor i indien som kritvit har jag antligen lyckats fa lite farg. toppen!
nu ar vi framme i goa efter en lang och jobbig tagresa, forst 24 timmar till mombai
sen 13 timmar till goa pa tag som inte haller sveriges klass, toaletterna ar verkligen
ingen hitt och eftersom att jag va sjuk va det dar jag fick spendera min tid. har iaf
antligen blivit frisk nu forutom lite snuva men fy vad sjuk jag har varit.

det har hant valldigt mycket och kommer nog bli svart att skriva det som en foljd,
sa det far bli som det bli. det var faktiskt riktigt sorgligt att lamna varan familj i Porband,
innan de akte med taget foljde de med oss till en annan familj som inte kun de engelska
alls dar vi skulle ha vara vaskor tills vart tag gick men nar vi kom dit tyckte de inte
att vi skulle ga ensamma i stan sa de insisterade att de skulle bjuda oss pa mat och
visa oss runt for att seg ga pa bio. det var blev ett antal faniga stunder da vi bara satt
och tittade pa varandra men annars gick det ratt fint med tackensprak. som alla andra
ganger under dagarna i porbanda sa ar det vi som ater fort och alla anda ska sitta och
titta pa, man kanner sig ytterst fanig nar man sitter dar pa golvet och sa gott man kan
forsoker rulla ihop riset till en boll for att latt fa in det i munnen. da var jag dessutom
riktigt sjuk sa efter maten var jag tvungen att lana deras toakett som bara ar ett hal i
marken, och sjalvklart missar jag.



en annan dag va vi i en liten fiskeby hos en familj som hade velat bjuda oss pa mat,
lite hemskt att vi rika vita kommer till en liten fattig fiksefamilj men de va sa snalla och
sota och maten var faktiskt jattegod. alla barn i byn sammlades runt oss och ville rora oss
elle bara satt och kollade pa oss. man ar verkligen iaktagen hela tiden och ett antal ganger
om dagen fragar folk om de far ta kort pa oss. jag tycker det ar ratt kul men jennie som hatar
uppmarksamhet haller pa att do. haha..

internett ar segt sa jag arkar inte mer. de har raderna har tagit en och en halv timma och
jag har bara kunnat ladda upp tio kort. toppen!

forsoker imorgon igen..
puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0