kambodja.

kambodja ar inte alls som thai fats att det bara va nagra timmars busstripp
fran bankok. mycket fattigare, mycket billigare och absolut ingen lands-
struktur. det finns inga rediga gator, inga trotoarer och trafiken ar kaos. med
kossorna och grisarna som springeromkring overallt paminner det faktiskt
valldigt mycket om indien. for tillfallet ar vi i siam reap och har tillbringat dagen
sen klockan 5 pa morgonen (for att hinna vara med om soluppgangen) pa
en tuck tuck och akt omkrin bland ankor tenplerna. inte for att jag panagotvis
ar en tempel manniska men det var faktiskt ricktigt haftigt att se. 

imorgon lamnar vi har for nagra dagar i huvudstaden, vilket ska bli grymt kul.
sen lamnar jag ensam tillbaka till thai och ska forsoka hinna med tva beach
dagar pa kho shang for att sen mota upp malin och hanna i bankok. ar
egentligen grymt sugen pa tva vackors forlangning och hinna med vetnam
men jag orkar inte vela mer. jag saknar mamma mycket och jag saknar
sanna och simon och olle och ken och manga andra manniskor dar hemma.
snart bara en vacka kvar! shit!

petronella.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0