lovely!

fy vilken natt och fy vilken flygresa men fy vad jag ar foralskad i den har staden!!

vi lamnade ett regningt cairns igar vid 7 tiden, tror faktiskt att vi va i riktigt god tid
innan den riktiga regnperioden borjar dar uppe. planet var litet och jag ar forkyld
och jag ahde ont i orgonen och hade sjalvklart pckat ner allt av varma klader jag
ager i den stora ryggsacken eftersom att man av veckorna i cairns mer varit helt
inne pa att egentligen kastabort dem. iaf, det va sa kallt! sa fruktansvart kallt och
jag satt och huttrade mig igenom de tre timmarna i luften innna det var dax for
landning och jag av mina oron och forkyldning var saker pa att mitt huvud skulle
sprangas och jag kunde inget annat an att grata av smarta.

fram kom vi iaf och mit huvud hade inte sprangts sa va klev av planet och kunde
for forsta gangen pa manga vackor andas riktig, frisk lust! oh, sa underbart!
efter att ha hamtat vara vaskor, letat upp en lamplig sovplats lite avsides under
tva bankar sa ringde jag mamma och jag har nog aldrig kannt mig sa lugn och
lycklig innombords av att hora nogons rost. jag hade ganra pratat hela natten
men sa hade jag ingen stol och sa holl mina ohon pa att somna och jag var illa
tvungen att lagga pa och krypa ner i mitt lakan, under en handduk, en sarong,
en sjal och forsoka somna. det visade sig forvisso vara gansa omoljigt for det
va helbelysning pa och hela taket var en ac med ytterst kall och hard plast som
liksom blaste in andan pa bara skinnet. fy vilken natt!!

jag vaknade iaf vid sex sa sovit nagot matse jag ha gjort och man kannde sig
inte alls fanig da man krop fram under lakandet och upptacktes av hundratals
manniskor som skulle pa sina morgonflyg. ha!
sa blev vi iaf hamtade och fick en sitesing av mannen innan vi anlande till hostelet
(som hittils visat sig vara riktigt toppen men bade bio, bar, frukost och snyggingar!)
melbourne ar verkligen den finaste, haftigaste och mest underbar staden jag
nagonsin varit i, typ som london fast mycket mycket battre! eftersom att vi har varit
hyffsat sega efter nattens sovning sa har det bara blivit en runda pa Brunsvick.st
sen planering for fortsatt resa och sa smaningom en runda ner pa pubben.

ikvall ska jag ringa min syster!!!
langtar!
puss
petronella.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0