hu!

jag sov inte men jag var heller inte vid medvetandet utan nagonstans langtborta hode jag hur
en kran va pa och hur nagon skrek nagot om vad fan han haller pa med, det tog inte manga
sekunder innan jag insag att det inte va nagon kran som va pa utan en man som naken stod
och pinkade mot vaggen dar vara ryggsackar stod och dar alla vara saker bara nagra timmar
tidigare hade legat utsprida overallt. (yttert tur att vi hade stadat.) iaf fortfarande halvt sovande
rusade jag upp och pa mer svengelska skrek fy fan vad groose och you have to torka upp!!
han var nog inte heller vid medvetandet forrens jag hade tant lampan och vackt de 15 andra
sovande individerna i rummet. han forsvann ut och jag konstaterade att polen hade hamnat
pa heltackningsmattan och det vara bara nagra sma stank pa min fina roda vaska. huga!!!



idag ar sista dagen i city innan vi packar vaskorna och aker till sk.killda for att ligga pa
beachen, BADA, strosa pa de mysiga gatorna, parta och vanta in hanna och malin. trotts
att melbourne city ar nagot av det basta jag har upplevt sa ska det bli ratt skont att komma
bort fran storstaden for man kan bli ratt less pa trafiklyserna, stressen, avstanden och
kartorna. igar var vi pa shopping tripp och sprangomkring minst fem timmar utan nagot
sitta ner for att pa kvallen ga pa nattmakknad och kolla pa hostelets egna bio. idag akte
vi forst en tripp till IKEA och at korv sen ytterligare en marknadstripp och en runda till den
mysiga delen med de slottsliknande husen och haftiga byggnaderna. staden ar verkligen
riktigt riktigt vacker!

pratade med sanna i tisdags, fy vad jag saknar min syster och fy vad jag saknar mina broder
och fy vad jag saknar min mamma. min obeslutsamhet om att stannakvar eller aka hem har
blivit till ett beslut. jag aker hem som planerat. anledningen ar inte bara mannisko-saknad 
utan syftet med stanning var i stor del att traffa kribbe och tom som landar i februari men som
tydligen hade bokat flyg upp till cairns kort efter sydney och jag har minre lust att ta mig de 500
milen upp till regnet igen nar jag precis kommit darifran. det ar alltsa bara 24 dagar innan vi
flyger till Thai och inte enns tva manader innan vi landar hemma i kylan. det ar inte sa lang tid.

nu ska vi ta en tripp till melbourne beach.

puss petronella.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0