cape tribulation.

sa ar vi tillbaka till civilisationen igen efter nagra spannande, otacka och fantastiska
dagar uppe i djunglen. det var vekligen som att komma till en helt annan varld nar
bussen borjade narma sig byn uppe i bergen, luftfuktigheten var av det varsta jag har
varit med om det va sa att klader man hade i sin bungalo va blota utan att de va
anvanda och min nyinkopta fina strahatt hann mogla innan helgen var slut. jag forstar
faktiskt inte hur manniskor ar villiga att anpassa sit liv sa pass mycket och flytta upp
dit, men for nagra dagar var det verkligen fantastiskt. jag har aldrig sett en sa
fruktansvart fin strand, sa stora spindlar, vilda krokodiler, sa mycket regn och sa fina
utsikter.

  

forsta dagen spenderade vi pa en guidad busstur upp till cape dar vi bade sag
krokodiler och gick pa tripp inne i djunglen, nagot som va trakigt eller kanske ocksa
tur va att vi aldrig fick se de stora faglarna med stora fotter som kan sparka ihjal en
manniska, inte for att jag hade velat traffa pa en i narkontakt, men pa avstand hade
varit haftigt. de andra dagarna gick vi till ett avttenhal, strosade pa stranden, var
pa djungelsurfing i linor uppe i traden, gick pa natt djungel tripp och en av dagarna
spenderade vi helt och hallet inne i var lilla bungalow med varsin bok for det va helt
omojligt att ens ga sig ivag till toaletten utan att komma tillbaka och se ut som man
tagit en dusch, jag har aldrig sett sa mycket ragn vara sa lange det var verkligen
helt sjukt och sammtidigt oskade det sa att var lilla bungalow verkligen skakade.

 

(bloggen har varit nerlaggd och kronglar, darfor sega och kanske en aning
konstiga eller osamanhangande inlagg. sorry.)






























petronella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0