april, apriL.

och jag älskar dig verkligen! för trots att jag steg upp innan sex och hade
ett tio-timmars pass framförmig så har ja varit sådär smålycklig och glad
och småkär och haft fjärilar i magen hela dagen och det finns ingen finare
än april.

(har inga mellanlägen, lagom, lite av varje.
det är visst antingen eller, nu eller aldrig,
allt eller inget.)

sanna och magnus är påväg hit och jag och mamma har ett gossigt april-
skämt pågång till mannen, han kommer förmodligen inte vara så gossig
efteråt men jag gillar. jag gillar också hur jag lyckades lura simon tidigare
så illa att han ringde och nästan grät förlåt till mamma. 

men en annan sak så har mina mardrömmar kommit tillbaka de där
återkommande som innan var en stor våg men som nu fjärde gången i rad
är en explosion av olika arter, en fön, en lägenhet, en micro. kan det betyda
att jag ska hålla mig borta från electriska saker eller är det en kännslomässig
explosion som kommer äga rum helgen efter. förmodligen något annat.


iaf.
det finns påskägg med godis överallt och mamma har köpt hem godsaker
för systers små bebisar och jag hade bakkväll igår inför helgens gäster
och vi har storhandlat för festmåltider och jag har gjort ett stort kryss på
handen för att stå emot alla frestelse. det känns fint.

glad påsk gott folk! i helgen blir det gott liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0