midsommarnattsdröm.

efter ett parti yatzy och ytterligare lite rosé (för mig iaf) va de andra inte speciellt
sugna längre. mange satte på fotboll och sanna somnade i soffan och jag hade
egentligen velat ha med mig mamma ut till kollektivet med de skjutsade ut mig
ensam och det blev minst sagt en finfin kväll/natt. måste medge att människorna
där ute är för mig vackrast i världen och jag hade inte tackat nej till ett rum och
några månaders logi. iaf, vi drack öl och dansade och nordman gick hem även här.

så blev det visst ljust och kvart över fyra gick vi genom ängarna tillbaka till huset.
jag plockade mina blommor i duo vid vattnet och morgonsolen med förmodligen
det finaste jag sett och jag drömde inget men bukettens tillkommst var en dröm
isig. somnade på soffan och vaknade en timme senare itron av att det hade gått
minst fyra, vet inte hur jag kom fram till att jag skulle gå men med en timmes sömn
långt ut i skogen, gick jag på landsvägarna de 1,4 milen hem.
(och jag såg två rävar
och en falk.)

det var en fin kväll. det har varit en fin dag idag också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0