sleep.

olle ligger och kollar på black jack för hundraelfte gången så och jinglan har bäddat
ner oss i soffan ihopp om att slippa somna till "inatt inatt.." inatt igen. jag har jobbat
heldag och äntligen lyckats få in ett flyt på mina jobb-bokningar.

vi lyckades ha den tråkigaste utekvällen på hela året.
och trots allt,
igår log jag åt konstiga saker
och jag har igen lyckats sätta
mig i en något konstig situation
som jag inte vet hur jag riktigt
ska hantera eller ta mig ur.
men jag gillar det! eller jag ler. 

sanna plus två kommer hem på veckobesök imorgon och vi ska sortera lådor och
minnas saker och småbarnsliv för mamma har hämtat släp fulla med barndom från
huset, jag vågade inte följa med. vill inte ta mig tillbaka till något dåligt för jag mår
fint nu och kan istället skratta åt saker och det där hatet har jag gömmt någonstans
och låter det helst vara kvar, jag skulle kunna fortsätta hata och spekulera och 
förundras av hur människor kan vara så hemska men jag tar hellre bort och låter bli.
(det som inte syns finns inte!) 
jag kanske har börjat romantiserar det förflutna förmycket 
man kan glömma med flit fast vissa saker försvinner aldrig,
jag kunde konsten att ha ångest, och den går aldrig ur.


godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0