borde jag väntat mig mindre?

syster plus två har varit hemma över några dagar och det blir
verkligen som tillbaka två år då det var helt naturligt att hon
fanns här, ända skillnaden skulle väl va att det äts en hel del
god mat och sötsaker men jag har iaf försökt hålla mig duktig
och satsat på vardagsvinet som visst råkade bli en stor del av
veckan. vi lyckades tom få in vår nya fina granne på några
glas och han har inte bara en annan läggning, han är trevlig
också.

jag har lyckats hitta utbildningar jag skulle kunna tänka mig i de nedre regionerna
av landet och mitt förstahandsval har helt plötsligt hamnat som mitt sistahandsval.
istället för att läsa media och bli cevilingenjör ska jag antingen få ett hum om msk´s
beteende eller bli kriminolog. toppen! eftersom att det inte tycks va så svårt att få
plats så kan det ju resultera till en malmö/lund/skåne flytt utan att jag blir ett drägg
i en lägenhet som jobbar i hemtjänsten.

och så har jag fått ett telefonsamtal som fick mig att bli alldeles rödflammig på halsen
och trots att jag satt och konsentrerade mig på att inte säga konstiga saker så gjorde
jag förmodligen bort mig endå och ibland kan jag förundras av hur människor ser mig.
(som idag på jobb då jag råkade få på mig en tröja jag visst hade svettats i dagen
innan och inte luktade så mysigt.)

fast det var inte riktigt med i beräkningarna.
dina läppar, ingenstans.

i varjefall så föll orden på rätt plats och våra röster
gick jämt ut med varandra. därefter så blev det tyst.

vi har varit uppe vid huset idag kommit ihåg lekar och hälsat på gamla grannar som
en gång såg oss som sina barn. det var finnt och huset var lika stort och fyllt av saker
som jag mins som liten. ett rum i varje färg och prylar som noggrant matchar på ett
eller annat sätt. och det är verkligen inte lite prylar. vi drack läck från back men vi han
aldrig riktigt kolla in våran vitsippsbacke.



imorgon blir det café de lux och hästpojken och växjö.
och det ska bli vår med femton grader plus sol! ♥

Kommentarer
Postat av: malin

Jag håller BÅDA tummarna för en Malmöflytt :)



Pussipuss!

2010-03-29 @ 20:43:34
URL: http://malinanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0